داستان کوتاه

داستان کوتاه. رمان عاشقانه . رمان قدیمی . ادبیات داستانی

داستان کوتاه

داستان کوتاه. رمان عاشقانه . رمان قدیمی . ادبیات داستانی

داستان کوتاه

#امیرخانی #داستان_کوتاه #مسابقات_نویسندگی #شهروزبراری #رمان #داستان_بلند #داستان_عاشقانه #شین-براری #رمان_خوب #وبلاگ_رمان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۲، ۲۳:۵۱ - #رمان #داستان_کوتاه
    محشر بود
نویسندگان

بیوگرافی نویسندگان خارجی

شنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۲۴ ق.ظ

به ادامه مطلب بروید..

الکساندر سینکیویچ (۱۹۱۶-۱۸۴۶)
هنریک آدام الکساندر پیوس سینکیویچ: در پنجم می‌۱۸۴۶ در روستای وولا hورزشکا در لهستان دیده به جهان گشود.

او روزنامه نگاری پرشور و نویسنده‌ای پرکار لهستانی است که به خاطر خدمت به ادبیات و شایستگی در آفرینش آثار حماسی‌اش در سال ۱۹۰۵ جایزه ادبیات نوبل را به دست آورد.

مهمترین آثار او عبارتند از: آتش و شمشیر ۱۸۸۴، طوفان ۱۸۸۶، پان میشل ۱۸۸۸، بدون تعصب ۱۸۹۱، هوس‌های امپراطور (به کجا میروی) ۱۸۹۵، تصویری از آمریکا، با آتش و آهن و ..

وی سرانجام در ۱۶ نوامبر ۱۹۱۶ در سن ۷۰ سالگی دیده از جهان فروبست.

رود یارد کیپلینگ (۱۹۳۶-۱۸۶۵)
جوزف رادیارد کیپلینگ در سی‌ام دسامبر ۱۸۶۵ در هندوستان (بمبئی) به دنیا آمد. بعد، در سال ۱۸۷۱ برای تحصیل به انگلستان برده شد. او در داستان نویسی به خصوص برای کودکان ارجی تمام دارد.

کیپلینگ یک شاعر و نویسنده بنام انگلستان است که کتاب جنگل و کتاب دوم جنگل وی شهرت به سزایی دارد. لازم است این نکته را یادآور شویم که این نویسنده آثار بسیاری را به شعر و نثر برای بزرگسالان نوشته که معروف‌ترین آن‌ها داستان «کیم» Kim – یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین آثار ادبی انگلیسی – است..

آثار مهم او عبارتند از:

هفت دریا، مسئولیت انسان سفید، مجموعه‌ی ۵ جلدی داستانهای کوتاه، کتاب جنگل، کتاب دوم جنگل، کیم و…

کیپلینگ در سن ۴۳ سالگی در سال ۱۹۰۷ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد و سرانجام در سال ۱۹۳۶ در سن ۷۱ سالگی بدرود زندگی گفت.




سلما لاگرلف (۱۹۴۰-۱۸۵۸)
سلما لاگرلف نویسنده‌ی شهیر سوئدی در سال ۱۸۵۸ متولد شد.

هشتاد و دو سال زیست و در ۱۹۴۰ دیده از جهان فروبست. نخستین کتاب او به نام گوستابرلینگ» (۱۹۰۴) او را شهره‌ی آفاق ساخت. در این رمان که گویا سخن از سرگذشت شخصی نویسنده و مقتضیات موجود در کشور سوئد است، نویسنده هم با اتکای به واقعیات و هم با توسل به قوهی تخیل حوادثی را که در گذشته دیده است توصیف می‌کند. دیگر رمان‌ها، داستان‌ها و افسانه‌هایی که او به رشته تحریر کشیده است همه شواهدی است بر اینکه او از عوامل افسانه‌ای و زندگی عادی مردم، از پارسایی بسیار و اعتقاد راسخ به عدم ثبات جهان و کار جهان توانسته است به نیروی اندیشه‌ی آفریننده‌ی خود ترکیبی بدیع فراهم آورد. ایمان او به قدرت خیر و نیکی تزلزل ناپذیر است. روانی انشاء و تمایلی که در آثارش به لحن خاص کودکانه دارد در خور توجه است. سلما لاگرلف در سال ۱۹۰۹ به دریافت جایزه نوبل ادبی نایل آمد و در ۱۹۱۴ (به عنوان نخستین زن عضو فرهنگستان سوئد شد.

آثار او به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه شده است.

مشهورترین آثار او در خارج از سوئد عبارتند از:

ماجراهای شگرف نیلس (۱۹۰۷)، ماجراهای بعدی نیلس (۱۹۱۱)، افسانه‌های مسیح (۱۹۰۴)، خرمن (۱۹۳۳).


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی